Kim-Jakobsen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Indsætning af billeder

2 posters

Go down

Indsætning af billeder Empty Indsætning af billeder

Post  Cichliden Sun Jul 06, 2008 1:19 pm

Jeg er vist ret meget i tviv om hvordan man poster billeder i forum, så hvis nogen vil tage mig i hånden og tegne og fortælle, så er jeg meget taknemmelig Smile

Mvh Mia
Cichliden
Cichliden

Number of posts : 29
Age : 47
Geografisk sted : Helsingør, Nordsjælland
Registration date : 2008-05-27

Back to top Go down

Indsætning af billeder Empty Re: Indsætning af billeder

Post  Kiwa Sun Jul 06, 2008 1:27 pm

Hej Mia

Dem der har forstand på det har forsøgt at give en udførlig forklaring her:
https://kim-jakobsen.forumotion.com/dansk-forum-f3/up-load-af-billeder-t5.htm

Håber linket virker.

Desværre er jeg en rigtig klovn, når det kommer til forståelsen af, de gode råd de har givet, og fatter den dag i dag ikke helt hvordan systemet virker.
Det er svært at forklare på skrift hvad der sker når jeg prøver, men for mig går det altid i kludder, så forsøger ikke så meget mere at sætte billeder ind haha.

Håber du kan gennemskue det bedre.

Mvh
Yvonne
PS det er min fatteevne den er gal med, bestemt ikke de beskrivelser der bliver givet i debatten Embarassed
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

Indsætning af billeder Empty Re: Indsætning af billeder

Post  Cichliden Sun Jul 06, 2008 1:48 pm

Tak Yvonne Cool
Jeg har lige forsøgt mig lidt med at indsætte pics, men det går altså ikke særlig godt, jeg prøver videre. Og hvor er det pinligt, at jeg ike havde fået øje på den tråd der allerede var oprettet. Jeg skal lige lære at navigere her på siden :-)

Mvh Mia
Cichliden
Cichliden

Number of posts : 29
Age : 47
Geografisk sted : Helsingør, Nordsjælland
Registration date : 2008-05-27

Back to top Go down

Indsætning af billeder Empty Re: Indsætning af billeder

Post  Kiwa Tue Jul 08, 2008 12:00 am

Nå Mia

Nu har jeg siddet og leget lidt med systemet her til aften, og synes at jeg (for mig selv haha) har fundet en hurtig køreplan. Den er ikke så anderledes end det Kim og de andre forklarer i linket, men det der i første omgang har forvirret mig, er at den "boks" som popper op midt i skrivefeltet ikke rigtig kunne kyles ud til højre, når man har hostet sit billede. Men jeg fandt en, for mig, fin metode til at få "dyret" væk, uden at jeg mister eventuel allerede skreven tekst.

Her mit forsøg på en pædagogisk forklaring af hvad jeg er kommet frem til.

1.
Klik på ikonet (ovenover tekstfeltet) Host an image - herefter fremkommer Servimg boksen
Klik på "gennemse"
Vælg dit billede du har liggende på Pc'en
Klik "host it"
klik "copy" (den i midten "Image")

Herefter gør jeg så følgende (vælger ikke at klikke på up-load)

2.
Klik preview (fin skriveklart teksfelt fremkommer UDEN den der "servimg boks" som ellers er placeret midt i det hele og bliver der uanset hvad man prøver)
klik i skrivefeltet
Højreklik
Sæt ind ( nu står den der kryptiske adressekode på dit billede i tekstfeltet)
Herefter kan der skrives på livet løs cheers

Man kan så lige vælge preview igen, og se sit fine billede og eventuelle bevingede ord, inden man trykker på send.

Hvis man så er til flere billeder i samme indlæg, anvendes preview funktionen formasteligt mange gange, og proceduren gentages for hvert billede man ønsker at få med i sit indlæg.

Det var den mest pædagogiske forklaring jeg med mine begrænsede Pc evner formår at give, håber det er forståeligt, og fatter du ikke en hylende fis af det, så er det fuld forståeligt, og så spør du bare igen Very Happy

Mvh og godnat
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

Indsætning af billeder Empty Re: Indsætning af billeder

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum