Kim-Jakobsen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

5 posters

Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Kiwa Sun Jul 27, 2008 3:00 pm

Hmmm, det er mega varmt, der sker ikke det store, og har læst lidt debatter omkring besøg i den danske natur, med fangstnet osv.

Fik så ideen til, om der var nogen her på siden, som var interesseret i, at tage en tur ud i den danske natur, finde en velegnet sø, hvor man måske kunne mødes og fange lidt levende foder.

Sad og tænkte tilbage til dengang jeg i folkeskolen havde en fantastisk biologi lærer, som gerne stod op kl. 05.00 en lørdag morgen, for at tage os elever med ud i skoven, og til diverse søer, hvor vi fangede småkryb, og studerede dem. (Ham "læreren altså", var nu også en af de sjældne af slagsen) Siden har jeg ikke været på sådan en rigtig fællestur, har ikke interesseret mig for hvad småkryb fra en sø, kunne anvendes til, og aner intet om hvad der er hvad, hvis jeg tog ud alene. Jojo, skulle da nok kunne genkende en dafnie (sikkert stavet forkert) men er ellers helt grøn mht. krybene.

Det ville jo være kanon, hvis nogle af deltagerne på sådan en tur, også kunne skelne hvad det er for kryb man evt. fanger, og ved om det er nogle af de gode foderemner, eller nogle man absolut ikke ønsker at få slæbt med hjem til fiskene. Er sikker på at KJ, hvis vi kan få ham slæbt med på sådan en tur, ville være til stor hjælp med identifikation af diverse småkryb.

Derudover kunne vi jo tage kameraerne med, få lidt billeder, og forevige begivenheden cheers samt hvis man går helt ud i ekstremerne kunne man kombinere turen med ønsket om et fotomøde, hvor tips og tricks kunne udveksles.

Er der evt. nogle som har gode ideer til gode steder Question . Har selv kun en 32 års gammel erfaring fra voldene/sti systemerne langs gladsaxe området, Utterselv mose, Hareskoven (der var i gamle dage fine små sører, hvis man bevægede sig dybt nok derind) Kagsmosen http://www.sitecenter.dk/desting/kagsmosen/ samt andre områder i forlængelse af kagsmosen.

Disse steder, var vi et par stykker (jaja vi var poder på gå/cykelben haha) der næsten dagligt havde udflugter til, for at fange fisk (fangede aldrig noget) og bare rode rundt.

Men som sagt aner ikke hvordan disse områder har udviklet sig sidenhen.

Hvad siger I Question Skulle vi mødes en tidig morgen et eller andet sted, og få en hyggelig dag ud af det? Om ikke andet så for hyggens skyld? Madpakker og drikkevarer kan jo også medbringes, så vi ikke går sukkerkolde Basketball

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  KimJ Sun Jul 27, 2008 6:04 pm

Jeg er da frisk på en tur! Jeg kender ikke nogle "sikre" steder, men i hareskoven er der jo masser af små søer, som også kan give inspiration til noget akvariedekoration. Også Kalvebod fælled har en del vandhuller, men kræver lidt af en gåtur. Det er en god ide at kombinere turen med lidt fotografering.
KimJ
KimJ
Admin

Number of posts : 79
Registration date : 2008-05-20

https://kim-jakobsen.forumotion.com

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Spim Wed Jul 30, 2008 9:24 pm

Det lyder som om det kunne blive en rigtig sjov oplevelse.
Jeg er også frisk på en udflugt. Smile

Jeg har lignende oplevelser fra jeg var barn. Jeg gik på en Rudolf Steiner skole, så selvgjort var velgjort. Rolling Eyes Biologi foregik i flere perioder ved breden af Gentofte sø, hvor vi rodede og ragede... (stakkel de kræ der blev udsat for 36 vilde unger..... affraid )
Lad os se om vi kan finde en dag der passer endnu flere.

Spim

Number of posts : 23
Age : 49
Geografisk sted : Glostrup
Registration date : 2008-07-08

http://cid-a5de1e70d3fcfd26.spaces.live.com/

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Cichliden Thu Jul 31, 2008 6:42 pm

Vildt godt initiativ, Yvonne, den er jeg klar på. Mange danske søer er desværre "døde", dvs. uden et rigt insektliv. Har du erfaringer med disse søer. Ellers ved jeg, at Kasper kendte et par gode vandhuller, men jeg kan ikke lige huske hvor de ligger. Jeg håber ikke at det bliver weekenden d. 9.-10. august, for der er jeg i Jylland.

Mvh Mia
Cichliden
Cichliden

Number of posts : 29
Age : 47
Geografisk sted : Helsingør, Nordsjælland
Registration date : 2008-05-27

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Kiwa Thu Jul 31, 2008 7:50 pm

Dejligt at I er med på ideen. Har snakket med Kim, og vi synes vi skulle have de sidste ferierer helt overstået, så jeg forestillede mig engang i slutningen af august/starten af september?
Ved ikke hvor længe der er liv i krybene, men de kan vel ikke være helt væk til den tid?

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Cichliden Fri Aug 01, 2008 11:06 pm

Det lyder fint med at få overstået ferie mm før vi begiver os ud i den vilde natur. Jeg tror at der vil være flere der kan på det tidspunkt. Jeg er i hvert fald klar på en tur i slutningen af august/start september. Lad os få et par datoer på, så vi kan skrive det ind i kalenderen Smile Jeg tror bestemt stadig, der er liv i vandhullerne på det tidspunkt og hvis ikke, så er det jo dejligt at mødes og fiskenørde - med eller uden vilde vandhuls-insekter Smile


Mvh Mia
Cichliden
Cichliden

Number of posts : 29
Age : 47
Geografisk sted : Helsingør, Nordsjælland
Registration date : 2008-05-27

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Kiwa Thu Aug 07, 2008 3:58 pm

Helt sikkert, kryb eller ej, så er det altid hyggeligt at mødes, og fisketosse lidt haha.

Jeg kaster lige et par datoer op drunken der er ledige her i kalenderen.

30-31/8
6-7/9
13-14/9
20-21/9

Kim se evt. min kommentar angående fotoundervisningsmøde
https://kim-jakobsen.forumotion.com/fotografering-f8/undervisning-i-at-tage-billeder-t18.htm
Skal vi dele de 2 seancer op Question

Det betyder jo bestemt ikke, at man skal UDELADE/glemme at tage sit kamera med her på vores skovtur af den grund.
Alt hvad vi foretager os skal helt sikkert foreviges cheers og dokumenteres i kraft af afslørende billeder.

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  fru mortensen Mon Aug 11, 2008 11:16 pm

Vil gerne tilmelde mig.
Med alle mulige forbehold...
Har super dårlige ben for tiden....nok noget med nye knæ... pale
Så hvis det kan lade sig gøre.....med....
til eller frameldning i sidste øjeblik.?
Mange hilsner Pia

fru mortensen

Number of posts : 14
Registration date : 2008-08-06

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  KimJ Tue Aug 12, 2008 12:19 pm

Der bliver forhåbentlig mange lejligheder til at udveksle tips omkring fotografering, så vi kunne godt lave det sådan, at det blev gjort over to gange. Som nævnt, kan man jo sagtens medbringe kameraet, og få nogle generelle hints om hvordan det virker, til "almindelig" fotografering.

Fru. Mortensen:
Velkommen til forummet! Jeg er sikker på, at det sagtens kan lade sig gøre, at til/framelde sig med meget kort varsel.
KimJ
KimJ
Admin

Number of posts : 79
Registration date : 2008-05-20

https://kim-jakobsen.forumotion.com

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Cichliden Tue Aug 12, 2008 8:25 pm

Jeg kan alle ovennævnte datoer undtagen weekenden 6/7-9. Det bliver rigtig godt. Medbringer vi hvert et net og en spand? og skal vi drikke kaffe sammen bagerfter/før turen i det grønne? og i så fald hos hvem?

Mvh Mia
Cichliden
Cichliden

Number of posts : 29
Age : 47
Geografisk sted : Helsingør, Nordsjælland
Registration date : 2008-05-27

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Kiwa Wed Aug 13, 2008 5:30 pm

Pia, det er da noget rigtigt øv med dine ben, kender alt for godt til det, og er ikke selv helt vild med at binde mig på forhånd. Men må tage det som det kommer. Det skal du også bare gøre, håber du er frisk den dag vi kommer frem til, men dejligt at du gerne vil med.

Vi har en 4-5 stk. 10 liters tomme foderspande med tilhørende låg stående, som vi kunne medbringe. Net skal jeg ud og have fat i, sådan et har vi nemlig ikke.

Vi udelukker hermed d. 6/7-9, jeg sletter den i indlægget med datoer.

Vi snakkede om at lave lidt snacks (sandwich eller lign.), så vi ikke går sukkerkolde. Måske kunne vi, hvis vi er meget tidligt på færde købe lidt rundstykker og smørelse, samt medbringe et par kander kaffe/te, så vi får en god start på dagen. geek

Vi kan godt slutte af hos os, hvis folk har lyst. Hvis vejret nu vælger at rase som det gør lige i disse minutter, og vi ikke lige synes det er så fedt igen, at nyde de medbragte madder, i den dejlige danske natur, så bryder vi bare op lidt tidligere, og tager dem med herhjem.

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Kiwa Wed Aug 13, 2008 5:35 pm

Hmmm, ser ud til at vores webmaster har fjernet redigeringsfunktionen, kan ikke lige finde den, så skriver lige de tilbageværende datoer op igen.

30/31-8
13-14/9
20-21/9

Igen med det forbehold, at skal vi afslutte her, skal det helst være om lørdagen, da vi skal have arrangeret noget hundepasning.

Mvh
Yvonne

PS. kan nu se at der åbenbart er en tidsfaktor involveret mht. at rette i sine indlæg, for funktionen er tilgængelig på de to sidste indlæg jeg lige har skrevet.
Så det er ikke webmasterens skyld - beklager den grove anklage Kim Embarassed du er ganske uskyldig.
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  fru mortensen Thu Aug 14, 2008 12:31 am

Da det er meget tvivlsomt om jeg kan deltage...så skal ingen tage nogle
former for hensyn ang. datoer...Men jeg ved på forkant jeg ikke kan d 30 -31 .8.
Men bare for at fedte lidt...har to net...Børnebørnenes Very Happy, ....Ved de ikke koste
nogle penge, Legetøjsnet kan næsten købes alle steder..
( Meget brugt i min barndom ) .....( Med fisken i moser / søer).
Mange hilsner Pia

fru mortensen

Number of posts : 14
Registration date : 2008-08-06

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  fru mortensen Thu Aug 14, 2008 12:36 am

Glemte...Næsten det vigtigste...
Det med kaffe og sandwich, evt. morgenbrød osv,
lyder bare godt...
Pia

fru mortensen

Number of posts : 14
Registration date : 2008-08-06

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Spim Thu Aug 14, 2008 1:01 am

Fedt at I klø på med planlægning, når andre (læs: mig) ligger totalt underdrejet af nyt arbejder, rydning af 2 lejligheder som følge af afdøde bedsteforældrer, eget akvarieprojekt x 2, afholdelse af loppemarked på søndag og og og og og og og... Sq for meget for tiden!!!

Jeg kan ikke lege d. 6. og 7. sep, men de andre datoer skulle være mulige.

Spim

Number of posts : 23
Age : 49
Geografisk sted : Glostrup
Registration date : 2008-07-08

http://cid-a5de1e70d3fcfd26.spaces.live.com/

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Kiwa Tue Aug 19, 2008 6:57 pm

Ja ja vi pukler Jane, så du i fred og ro kan pukle med dine ting. Vil nu også hellere pukle med sådan en lille beskeden turting, end det du har været oppe imod den seneste tid Embarassed Håber du holder modet oppe, det lyder heldigvis sådan.

Til alle:

Vi har vundet i lotteriet, og fået tildelt en kategori for arrangementer cheers
Jeg har derfor lagt et link til vores lille tur debat derover, så den kommer i rette kategori Basketball

https://kim-jakobsen.forumotion.com/arrangementer-f11/ud-i-naturen-og-finde-vandhul-med-foderemner-t28.htm

Mulige datoer er jvf. den nye debat skåret ned til:

13-14/9-08
20-21/9-08

Yderligere/nye tilmeldinger til dette fabelagtige fiskenørdemøde, må interesserede gerne poste i den nye debat.

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

Ud i naturen og finde vandhul med foderemner Empty Re: Ud i naturen og finde vandhul med foderemner

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum