Kim-Jakobsen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

sandsild

3 posters

Go down

sandsild Empty sandsild

Post  stausholm Fri Mar 13, 2009 3:32 pm

hejsa

skulle vi ikke lige have en billedetråd med disse pragtfulde cichlider sunny
X.sp."Flourecent green" Chituta
sandsild 003par
sandsild 007ujx
sandsild 008o


X.sp."papilio sunflower" Kantalambwe
sandsild 015q
sandsild 016jtf


X. sp."ochrogenys Ndole" (X. singularis)
sandsild 012aez
sandsild 014bsb

disse fisk er ungfisk alle sammen, men glæder mig til de vokser

allan
stausholm
stausholm

Number of posts : 34
Age : 53
Geografisk sted : Århus
Registration date : 2009-03-11

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  Kiwa Sat Mar 14, 2009 10:22 am

God ide Very Happy

Her et par billeder af vores unge X. boulengeri "Isanga" fra da de gik i vores 720 L i Januar måned 2008. De var omkring 5-6 cm store på det tidspunkt.
Må se at få taget lidt nye billeder af dem, de er i dag ca. dobbelt så store.

sandsild Dsc0039c

sandsild Dsc0002p

sandsild Dsc0004n

Vi har kun den ene art sandsild, og det er virkelig en fisk der har overrasket positivt. Det ser sjovt ud når de ligger og "stener" på bugfinnerne, for
derefter at futte rundt i fuld aktivitet, med at guffe sand. Ved parring er jeg blevet overrasket over hvor blidt det foregår, fra hannernes side. De
er utrolig milde i deres lokkebevægelser, i forhold til andre. Underlig beskrivelse, ved det godt. Men de virker mere hensynsfulde overfor hunnerne,
og jager ikke rundt med dem.

Dejlige billeder Allan, kan godt forstå du glæder dig til de bliver større, især når man er så heldig at have flere forskellige. Kan du se forskel i adfærd
hos dem?

Holdes de alle i flok som voksne, eller skal de gå parvis/trioer?

Vores skulle gå bedst sammen i flok, efter hvad jeg har hørt.
Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  KimJ Sat Mar 14, 2009 11:25 am

Kønne fisk!
Man får jo helt lyst til at afsætte en balje til lidt Tanganyika igen...
KimJ
KimJ
Admin

Number of posts : 79
Registration date : 2008-05-20

https://kim-jakobsen.forumotion.com

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  stausholm Sat Mar 14, 2009 1:40 pm

ja op på hesten igen Kim What a Face

da det er ungfisk går de stadig i flokke. Dnolen skiller sig lidt fra de andre, da den går på bunden hele tiden. lidt lige som Kilesa´en.
sunfloweren og Flourecenten bruger de nederste 2/3 af akvariet. de går lige så gerne på sten.
adfærsmæssigt er Ndolen mere aktiv. de andre er rolige endnu, men da disse sild er biparentale blliver der nok en del kampe, når de skiller sig ud.
sunfloweren går med Foai i 484L, imens flourecenten og Ndolen har hver deres 325L.
jeg skal igang med en reol på 2 x530L, der regner jeg med at flourecenten skal i de ene.

allan
stausholm
stausholm

Number of posts : 34
Age : 53
Geografisk sted : Århus
Registration date : 2009-03-11

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  Kiwa Sat Mar 14, 2009 7:32 pm

Det er sjovt med forskellen hvor de går. Vores er faktisk både oppe og nede. De gnasker f.eks. alger højt oppe på baggrunden.

Lyder som ren luxus med 2x530 L i reol. Det kan man jo bruge til noget. Basketball

Har lige for 1/2 time siden, håndteret en af vores hanner, som var røget op over baggrunden i forkammeret til filtret Mad den var godt nok
stor. Større end jeg lige havde regnet med. Vi har en skadet hun gående alene i 576 L'eren, som for 14 dage siden lavede samme nummer.
Hun ramte desværre bare forkert, og havde ligget et godt stykke tid på en blå filtersvamp, hun var ikke et kønt syn, men er nu i bedring.

Episoden her i dag, siger mig, at jeg nok skal have de sild flyttet til andre omgivelser i løbet af et par dage, så det ikke ender med, at de
alle får en tur over kanten til baggrunden. De er godt nok blevet ret så hidssige overfor hinanden i den sidste tid. Men de er jo også ved at
være voksne nu, og kampene om territorierne begynde for alvor at sætte ind.

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  stausholm Sat Mar 14, 2009 10:18 pm

det lyder da ikke godt med de flyvfisk, kan der ikke dækkes af, så fiskene ikke kan springe ?

allan
stausholm
stausholm

Number of posts : 34
Age : 53
Geografisk sted : Århus
Registration date : 2009-03-11

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  Kiwa Sat Mar 14, 2009 11:15 pm

Jo måske, men kan ikke rigtig udtænke en holdbar løsning, da det er et stykke (bugtende) på 2 m, der skal afdækkes fra overkanten af baggrunden og op til lampen.
Har overvejet at sætte noget blå filtersvamp langs hele stykket, men det er ikke optimalt, da det vil dratte ned i akvariummet, når man åbner lågerne bagtil. Det
kan ikke sættes i spænd mellem kant og amatur.

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  stausholm Sat Mar 14, 2009 11:32 pm

du kan lime den fast til Baggrund/moduler. det skal jo bare være et tyndt stykke.
bruger du denne metode, så vælg svampen i sort Wink

allan
stausholm
stausholm

Number of posts : 34
Age : 53
Geografisk sted : Århus
Registration date : 2009-03-11

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  Kiwa Sun Mar 15, 2009 8:37 am

Ja selvfølgelig cheers .

Ved du hvad jeg kan bruge til at lime med Question Kan akvariecilikone binde på selve svampen.

Skoven er fyldt med træer, og det eneste jeg ikke kan få øje på er træerne. geek

Mange tak for rådet. Har masser af sort filtersvamp liggende, så det er bare om at komme i gang.

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  stausholm Sun Mar 15, 2009 11:40 am

ja, silicone kan sagtens bruges.. jeg har ses folk lime flere stykker svamp sammen til et hmf-filter

allan
stausholm
stausholm

Number of posts : 34
Age : 53
Geografisk sted : Århus
Registration date : 2009-03-11

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  stausholm Wed Mar 18, 2009 9:03 pm

hvordan går det med afdækningen ??
din han på billede nr.2 er dælme flot What a Face

allan
stausholm
stausholm

Number of posts : 34
Age : 53
Geografisk sted : Århus
Registration date : 2009-03-11

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  Kiwa Thu Mar 19, 2009 5:11 pm

Takker.

Jeg synes nu også dine er flotte, kan især godt li' sunfloweren på grund af den "frække" plet i rygfinnen.

Jeg er ikke kommet igang med afdækningen. Jeg venter til springfyrerne bliver flyttet indenfor få dage.
Det bliver en større operation, at få afdækket det hele, og det skal foregå på en stol foran akvariummet,
jeg er jo ikke så høj, og akvariummet er 80 cm. dybt. Der er laaaangt ind til overkanten af baggrunden.

Med en stol foran akvariummet, med mig stående ovenpå, og et helt åbent område i toppen af akvariummet,
så er jeg helt sikker på, at samtlige 25 fisk springer direkte op og lander på gulvet. Så vil selv foai'erne tage
turen udover. affraid Jeg vil simpelthen blive overdænget med store fisk haha. geek

Så tror det må blive her i week-enden, jeg forsøger mig med afdækningen, når springfyrerne er flyttet.

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  stausholm Thu Mar 19, 2009 11:41 pm

ja sunflowerne er rigtig fine. jeg har 4 tilbage. mistede 2 i mandags Crying or Very sad
jeg er ikke sikker på om det er pga. filter skift eller det er min foai han der er begyndt at jage med alle i akvariet. jeg tror jeg har en skuffe inden weekenden er omme bounce

måske skulle jeg flytte sunflowerne til en 325´er scratch scratch

allan
stausholm
stausholm

Number of posts : 34
Age : 53
Geografisk sted : Århus
Registration date : 2009-03-11

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  Kiwa Fri Mar 20, 2009 12:07 am

Øv havde lige skrevet et (efter min egen mening) intelligent indlæg. Og så ville den ikke sende det Evil or Very Mad
Hm

Ja, jeg ville selv flytte de sidste, for ikke at miste dem. Et filterskift ville jeg ikke mene er årsagen, så ville dine foai da også være påvirkede.
Måske kunne du sætte dem sammen med Ndolerne, som du skriver går mere på bunden, de vil måske ikke være for meget i "vejen" for hinanden.

Har ikke en dyt forstand mht krydsninger, men den kan du jo så tage senere, når du får de nye akvarier op at køre, og så skille dem ad igen.

En foai skuffe er i mine øjne alt værd, når man altså har mulighed for at bevare den, og vækste de små. Det skal jeg jo sige, selvom jeg ikke
selv har gjort noget for at bevare vores. Håber det lykkes.

Jeg ville flytte de sandsild, jeg tror du har ret i, at det er foai hannen som er vågnet rigtigt op, og har stresset de små sandsild.

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  stausholm Sun Mar 29, 2009 8:24 pm

lidt ærgeligt at Kim´s side er så lidt besøgt. det kunne være fedt med andre indlæg og billeder affraid

allan
stausholm
stausholm

Number of posts : 34
Age : 53
Geografisk sted : Århus
Registration date : 2009-03-11

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  stausholm Tue May 26, 2009 10:35 pm

et billede, som osse ligger i en anden tråd, af mine X. sp."flourecent green"´s kommende hjem
sandsild 0061000x667

allan
stausholm
stausholm

Number of posts : 34
Age : 53
Geografisk sted : Århus
Registration date : 2009-03-11

Back to top Go down

sandsild Empty Re: sandsild

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum