Kim-Jakobsen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bundlag til amerikanske planter

2 posters

Go down

Bundlag til amerikanske planter Empty Bundlag til amerikanske planter

Post  Michael Tue Oct 14, 2008 12:44 am

Hej alle sammen.

Jeg er ny på dette forum, samt nybegynder mht akvarieopbygning. Har derfor et par spørgsmål..

Har netop i dag startet opbygningen af min sprit nye 325 effectline hvori jeg har monteret 1xL modul og 1xG modul. Lige nu venter jeg bare på silikonen skal hærde. Regner med at smide sand på vand i onsdag.

For at komme til sagen så kunne jeg godt tænke mig at vide om alm. cichlidesand er fint nok til de fleste planter. Har hørt om nogle der anvender noget som kaldes "substral" (er noget i den retning). Det kommer selvfølgelig an på hvilke planter jeg vil have osv. hvorom jeg kan oplyse at jeg ønsker en del sværdplantet samt nogle mindre arter - måske noget i retningen af dem som Kim har i de 2 akvarier på forsiden. (kan specielt godt lide den som er i midten af baljen på det øverste akvarie - hvad hedder den?) Har du bare alm. sand i dine 2 akvarier (dem fra forsiden), Kim?

Mvh og på forhånd tak.

Michael

Michael

Number of posts : 1
Registration date : 2008-10-14

Back to top Go down

Bundlag til amerikanske planter Empty Re: Bundlag til amerikanske planter

Post  KimJ Tue Oct 14, 2008 6:17 pm

Bundlaget i alle mine akvarier er alm. cichlidesand. Der har været anvendt forskellige størrelser, fra mellemfin til helt fint, men det er efterhånden blevet blandet så meget sammen ved diverse omflytninger, at det alt sammen er ens.

"substrat" betyder et vækstmedium, d.v.s. i denne forbindelse, Bundlag.
KimJ
KimJ
Admin

Number of posts : 79
Registration date : 2008-05-20

https://kim-jakobsen.forumotion.com

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum