Kim-Jakobsen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Placidochromis electra

2 posters

Go down

Placidochromis electra Empty Placidochromis electra

Post  brønderslev Mon Jul 28, 2008 7:06 pm

Jeg ved godt at dette ikke er verdens største nyhed, men jeg er simpelthen nødt til at finde nogen jeg kan dele min glæde med.

Vi har i ca. 12 måneder haft en rigtig flot VF - Placidochromis electra han købt hos MC, og en ligeså flot VF hun som jeg fik ganske gratis af en god ven fra en anden akvarieside.

Vi synes selv at vi har ventet og ventet på en skuffe, men så lykkedes det endelig Smile

Vi er netop kommet hjem fra 12 dage i Italien, og dagen før vi tog afsted burde hun have spyttet !!! Jeg forsøgte at tømme hende, men hun nægtede at aflevere (det ville alle rutinerede mødre vel gøre)

Vi installerede hende derfor i sit eget 128 L, og smed en enkelt "ferie kugle" i baljen.

I går kom vi så hjem, og så til vores store glæde at hun svømmede rundt blandt 25 - 35 stk små unger. Jeg synes det er rigtigt flot at hun har klaret mere end 1 1/2 uge uden foder og helt alene med sit sikkert velsmagende yngel.

Der findes trods alt malawi-mødre med et rigtigt yngelpleje instinkt

Mvh - Henrik Cool

P.S. - kan desværre ikke finde ud af at oploade et billede, så jeg kan ikke vise de flotte unger på siden
brønderslev
brønderslev

Number of posts : 3
Age : 55
Geografisk sted : 9700 Brønderslev
Registration date : 2008-07-06

Back to top Go down

Placidochromis electra Empty Re: Placidochromis electra

Post  Kiwa Mon Jul 28, 2008 8:51 pm

Hej Henrik

Ja men det forstår man da godt. Stort til lykke.

Vi har selv 5 stk. gående, som nærmer sig de 3 år. Der har aldrig været tegn på en eneste skuffe. Jeg tror måske uden overhovedet at have noget belæg for det, at det kan hænge sammen med de fisk, man vælger at sætte dem sammen med. Selvom vores går med rimelig fredelige samboere, så er det ligesom om de ikke rigtig kan finde ro nok til, at gennemgøre en leg.
Men ved det selvfølgelig ikke.

Imponerende iøvrigt, at hun har valgt at holde mundtøjet fra ynglen. Her hos os er det electraerne som i løbet at 10 sek. fjerner nyspyttede kuld på op til 50-60 unger, når vores stewenier eller Letrhinops spytter.

Igen til lykke med kuldet, det er nogle rigtig smukke sandsild, de electraer, forstår godt din glæde.

Mvh
Yvonne
Kiwa
Kiwa

Number of posts : 130
Geografisk sted : Gladsaxe
Registration date : 2008-05-21

http://www.wander.dk

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum