Kim-Jakobsen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lav et biofilter.

2 posters

Go down

Lav et biofilter. Empty Lav et biofilter.

Post  skod Sun Jul 06, 2008 11:33 am

Hej Folkens.
Jeg har længe gået og pønset på at lave mit eget bio filter til fjernelse af nitrat. Som jeg har forstået det, vil der med et bundlag på over 7 cm. naturligt opstå et iltfattigt miljø. Jeg fortiller mig så en sump med samme bundareal som de baljer der skal "behandles". Selvfølgelig med et filter til hver!
Er der noget jeg skal tænke på i den forbindelse, og er der nogen der har erfaringer med sådan et setup?
Bundlaget regner jeg med skal være sand og leca nødder i bunden. Et powerhead i den ene ende og overløb i baljen.
Input modtages med tak!!!
Mvh Gert

skod

Number of posts : 12
Age : 59
Geografisk sted : Aabybro, Nordjylland, Denmark
Registration date : 2008-07-05

Back to top Go down

Lav et biofilter. Empty Re: Lav et biofilter.

Post  KimJ Sun Jul 06, 2008 1:09 pm

Velkommen til!
Jeg går selv og leger lidt med ideen, men ville lave det i selve akvariet (Jeg har ikke fisk der graver i det pågældende akvarium). Jeg er dog lidt usikker på, om der stillessærlige krav til bundlagets beskaffenhed?

Mvh. Kim
KimJ
KimJ
Admin

Number of posts : 79
Registration date : 2008-05-20

https://kim-jakobsen.forumotion.com

Back to top Go down

Lav et biofilter. Empty Re: Lav et biofilter.

Post  skod Sun Jul 06, 2008 1:30 pm

Kender en gut der også leger. Han har kun symbiont i og så et tyndt lag sand over. Men det der symbiont koster jo en formue når man skal bruge så meget.
Jeg tror igrunden bare det er et spørgsmål om areal for at få det til at virke med sand ol. Jeg ved at nitrat er tungere end vand, derfor burde det virke helt af sig selv.

skod

Number of posts : 12
Age : 59
Geografisk sted : Aabybro, Nordjylland, Denmark
Registration date : 2008-07-05

Back to top Go down

Lav et biofilter. Empty Re: Lav et biofilter.

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum